eGospodarka.pl

Twoje ustawienia

Porady

Kategorie

EKSPERCI

Pytania i odpowiedzi

Prowadzę działalność gospodarczą. Jak teraz rozlicza się podatek dochodowy za listopad - czy też płaci się podwójnie (za listopad i grudzień), czy też grudzień rozlicza się osobno i płaci w styczniu? W zeszłym roku zapłaciłam za list. podwójnie a grudzień rozliczyłam w zeznaniu rocznym, ale urząd skarbowy nie mógł się w tym połapać i musiałam wyjaśniać?

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2008-12-02 19:46 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Może doprecyzujmy. Chodzi oczywiście o opodatkowanie na zasadach ogólnych. W grudniu płacimy podwójną zaliczkę na podatek dochodowy, tj. za miesiące listopad i grudzień. Robimy to w następujący sposób: ustalamy dochód w listopadzie i obliczamy od niego zaliczkę na podatek dochodowy, tak jak w innych miesiącach. Do urzędu skarbowego wpłacamy natomiast jej podwójną wysokość. Oczywiście zaliczka ta nie odzwierciedla w pełni zobowiązania w podatku za miesiąc grudzień, gdyż jest ustalana na podstawie dochodu listopadowego. Zostaje ona skorygowana do właściwej wysokości w zeznaniu rocznym.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 3

    skomentuj

  • 2008-12-02 20:47 autor odpowiedzi: konto usunięte

    A co sie stanie jeśli zaplacę tylko za listopad, a za grudzień pod koniec grudnia? Czy to jst karalne?

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj

  • 2008-12-04 13:49 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    22 grudnia to już jest w sumie końcówka grudnia ;). Ano od zaległości US naliczy odsetki za zwłokę.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj

  • 2009-10-16 12:00 autor odpowiedzi: maszmedia

    Co to znaczy grudniowa zaliczka zostanie skorygowana do własciwego poziomu w rocznym rozliczeniu. Miałam b. małą sprzedaz i w listopadzie i w grudnia (w innych miesiacach było lepiej) a w rocznym i tak musiałm doplłacic 2 tys. Jak to jest?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj

  • 2009-10-18 18:23 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    maszmedia a nie miała Pani innych źródeł dochodu, które w picie zostały wykazane? Jeżeli sprzedaż z tych dwóch miesięcy była na podobnym poziomie, to nie powinna mieć miejsca aż tak duża dopłata, chyba że w trakcie roku został popełniony jakiś błąd przy ustalaniu zaliczek.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj

  • 2009-11-06 14:36 autor odpowiedzi: barbaro

    Kilka uwag doświadczonego przedsiębiorcy, przy tym finansisty-księgowego nt podójnegp opodatkowania za listopad.

    Nasze państwo, niestety, nas nie rozpieszcza! Makroekonomiczne myślenie o przyszłości podatników, a tym samym i finansów publiczno-prawnych nie jest mocną stroną ani rządzących, ani ustawodawców. Przeczytałam, że odchodzi w niebyt, w bliżej nieokreśloną przyszłość (ponoć na dwa lata!) zdrowo-rozsądkowy pomysł o zaprzestaniu poboru podwójnego pd za listopad. :mad:

    Ale nie zamierzam potulnie poddać się się tej egzekucji; jak zresztą w poprzednich latach, tak i w bieżącym roku. :D

    Kiedyś pewien naczelnik pewnego urzędu skarbowego, przy okazji odrzucenia prośby o rozłożenie na raty podatku od niezapłaconych faktur przez upadłego klienta stwierdził, że "ryzyko działalności gospodarczej należy minimalizować..." I wtedy nauczyłam się, że są legalne metody ucieczki od podatku, a zwłaszcza tego! Bo w małej firmie potrzebny jest każdy grosz, którego można nie oddać fiskusowi, jak naprawdę się nie musi!!

    W każdej firmie są jakieś potrzeby związane z wyposażeniem i środkami trwałymi (przegląd samochodu i wymiana opon na zimowe, zakup lub modernizacja komputera, przegląd wielofunkcyjnej drukarki-skanera-kserokopiarki, zakup sprzętu utrzymania stanu bhp i cały szereg innych potrzeb, które raz na jakiś czas trzeba zrealizować), realizację których zostawiam sobie planowo właśnie na listopad (i płacę zachomikowaną kartą kredytową, którą spłacam przez kilka miesięcy)! No i w listopadzie nie przyjmuję dodatkowych zleceń (realizuję tylko umowy ciągłe). To od wielu lat się sprawdza. Nawet jeżeli potem w grudniu obroty mi wzrosną, to do końca kwietnia jest dość czasu na to, aby ewentualną dopłatę z rozliczenia rocznego podzielić sobie na dogodne raty, w dogodnych mi terminach. :rolleyes:

    Chytry traci dwa razy: w grudniu za listopad i grudzień, choć za listopad mógłby dostać, gdyby myślał! ;)

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj

  • 2009-12-03 12:28 autor odpowiedzi: m_ajkaa

    Witam serdecznie!

    Proszę o podpowiedź co powinno się zrobić w następującej sytucji. Idąc dokładnie takim samym tokiem myślenia jak osoba wypowiadająca się przede mną zrobiłam spore zakupy firmowe w listopadzie (modernizacja komputera do 3500zł i parę innych) do tego jeszcze zapłaciłam podwójną składkę ZUS (za listopad i grudzień), no i teraz okazuje się że podatek za listopad wyszedł mi ujemny, jaki podatek powinnam zapłacic za grudzień? Czy Opodatkować dochód za listopad i pomniejszyć o "nadpłatę" wynikającą z duzych kosztów i odjętych dwóch składek zdrowotnych? Dodam że działalność gospodarczą prowadze od września tego roku abyście może byli dla mnie trochę bardziej wyrozumiali:) dziękuję za wszystkie odpowiedzi dotyczące mojego pytania.

    Pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 1 1

    skomentuj

  • 2009-12-04 15:43 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Jesli nie wychodzi podatek za listopad to zaliczki nie wpłacamy także i za grudzień. Natomiast co do składki ZUS i zdrowotnej za grudzień obawiam się, że US nie uzna jej przy rozliczeniu za rok bieżący ponieważ nie jest ona jeszcze wymagalne - termin zapłaty do 10 stycznia.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj

  • 2009-12-08 15:19 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Ustawa o podatku dochodowym posługuje się pojęciem zapłaconych składek. Także US nie powinien kwestionować składek zapłaconych wcześniej (tak samo jest w drugą stronę: nie możemy odliczyć składek nie zapłaconych, których termin płatności już upłynął).

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 3

    skomentuj

DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOSTAŃ EKSPERTEM

PODOBNE PYTANIA

  • Dodano 2013-04-03 18:26 przez siekierka7

    Obliczanie podatku na zasadach ogólnych - działalność gospodarcza

    Witam, 
    dopiero raczkuję w obliczeniach podatkowych itp. Mam działalność gospodarczą, rozliczającą się na zasadach ogólnych. Czy w obliczeniu podatku odejmuje od podatku kwotę wolną od podatku?
    Czyli np.:
    maj - przychód 5000podatek = 5000 * 18% = 900 zł - 556 = 344 zł ?
    i tak co miesiąc ?
     
    Czy wari...

    kategoria: PIT

  • Dodano 2013-03-18 10:27 przez katarina9020

    Podatek 3% - jak obliczyć wysokość należnego ryczałtu?

    Witam serdecznie, w lutym osiągnęłam kwotę 9589,56 zł. Jestem na 3% ryczałcie, jak obliczyć należny podatek do US ? Czy moje obliczenia są prawidłowe?
    9589,56 - 143,56 = 9446 * 3% = 283,38 - 219,19 = 64,19
    pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

    kategoria: PIT

  • Dodano 2013-02-19 18:51 przez maniolek

    Wypełnianie PITA. Moja pierwsza działalność gospodarcza

    Założyłam dopiero działalność gospodarczą i korzystam z programu księgowego. Pozwala mi on wypełnić deklarację VAT, ale nie mam tam PIT-5 i będę wypełniała ten dokument poza systemem.
    Jeśli wyślę dokument pocztą, to czy liczy się dzień, w którym wysłałam, czyli czy jak wyślę jutro na poczcie to jes...

    kategoria: PIT

  • Dodano 2013-05-12 10:53 przez Marco83

    Jak obliczyć ryczałt 8,5%?

    Bardzo proszę o informację czy w poprawny sposób wyliczyłem podatek do zapłaty za kwiecień.
    Działalność gospodarcza założyłem w 2013 r.
    Przychód w kwietniu wynosił 4529,18 zł
    4529,18 - 153,12 (składka na ub. społeczne) = 4376,06 zł x 8,5% = 371,97 zł - 261,73 (składka na ub zdrowotne) = 110,24 zł = ...

    kategoria: Księgowość / Finanse

  • Dodano 2013-03-13 21:21 przez krosn0

    Zerowa zaliczka na PIT

    Mam takie pytanie co do zaliczki na podatek dochodowy. Wiem, że nie trzeba składać co miesięcznych deklaracji PIT-5, tylko naliczyć podatek i zapłacić. Ale co w przypadku, gdy nie mam nic do zapłaty? Luty był kiepskim miesiącem. Czy mam wysłać do US jakieś pismo z wyjaśnieniem, żeby mnie nie ścigali...

    kategoria: Księgowość / Finanse

O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy
Na skróty: Oferty pracy Kodeks pracy Kredyty i lokaty Wskaźniki i stawki Wzory dokumentów Kalkulatory Tematy Usenet

Copyright © Kasat Sp. z o.o.

 
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.