eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Inwentaryzacja w firmie jednoosobowej


2013-05-01 14:11 autor: annaweronika

21 380 odsłon

Inwentaryzacja w firmie jednoosobowej

Jak przeprowadzić inwentaryzację w firmie usługowej i jednoosobowej - bez pracowników?

Jakie dokumenty trzeba sporządzić i kto może być w komisji inwentaryzacyjnej?

W jakiej pozycji ewidencjonować, jeśli prowadzi się tylko ewidencję przychodów (ryczałt)?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-05-02 21:22 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy

    Inwentaryzację sporządza właściciel firmy .Spisem objęte są własne materiały oraz powierzone .spisu nie ewidencjinowuje się w ewidencji  Spis należy przechowywać łącznie z ewidencją przychodów w miejscu wykonywania działalności lub w miejscu wskazanym przez podatnika jako jego siedziba,remanent nie ma wpływu na wysokość zobowiązania u podatnika opłacającego podatek w formie zryczałtowanej,

    doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie

    Oceń odpowiedź 1 4

    skomentuj | odpowiedz

  • 2018-12-20 12:13 autor odpowiedzi: lukass

    witam.

    Czy coś się zmieniło w tej sprawie od czasu ostatniej odpowiedzi ?

    Prowadzę jednoosobwą działalnośc gospodarczą (mały sklepik). Bedzie to pierwsza inwentaryzacja (czy jak zwał spis z natury).
    Czy oprócz spisu towaru, mam spisywać np wyposażenie sklepu ? (biurko, komputer szafki itd ?), częśc wyposażenia mam prywatnego (czytaj z domu) a część zakupiłem, np komputer (na firmę),
    Czy mogę inwentaryzację *(spis z natury) przeprowadzić sam czy musi być ktoś jeszcze ? (członek rodziny ?).
    Mam już formularze spisu z natury ale chodzi mi raczej o zasady przebiegu takiej inwentraryzacji.
    Jak spisywać stan towarów kiedy kupuję je w opakowaniach zbiorczych a sprzedaję jednostkowo ?
    Co z towarami które są jakby półproduktem  (np papier w ksero) ?

    Jak wygląda sprawa kiedy na kasie nie mam nabijanych zeszytów, długopisów - tylko art papiernicze i biurowe (nie ma podane dokładnie co sprzedaję) - podobnie w usługach ksero - jest podane usługa ksero (i w zależności czy to kolor czy czarno-białe to ceny są różne).

    Bardzo proszę o odpowiedź -  dziękuję

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2018-12-21 10:56 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Spisem obejmujemy towary, materiały, produktu, półprodukty, odpady wg cen zakupu. Nie ujmujemy w nim wyposażenia czy środków trwałych. Można spis przeprowadzić samemu.Sposób ujęcie towarów zależy od podatnika. Czy będą to opakowania zbiorcze czy jednostkowe. Nazwy w kasie fiskalnej są trochę za ogólne. Nie trzeba wpisywać tutaj konkretnej nazwy np. długopisu, ale samo słowo długopis, ołówek, zeszyt, papier - już raczej tak.

    lukass skomentował/a odpowiedź 2018-12-28 09:16

    Dziękuję za odpowiedź - mam jeszcze pytanie. Nie będąc płatnikiem VAT (ale wszystkie ceny oczywiście mam z VAT - kupno, sprzedaż) to czy w rubryce "CENA JEDNOSTKOWA" w akruszu na spis z natury podaję cenę ZAKUPU towaru ? czy może SPRZEDAŻY ( w jakiej cenie sprzedaję towar ?) - i czy będą to kwoty BRUTTO ? (zakupu bądź sprzedaży) czy ceny NETTO ? Dodatkowo w rubryce Wartośc (mam wpsiać sumę ilości szt x cenę jednostkową tak?) gdzieś czytałem ze należy to uzgodnić z księgową - a mogę zapytać czemu to trzeba ustalić z księgową ? *(bo nie wiem czy to się dotyczy mojego przypadku). Rozliczam się na zasadzie Księgi przychodów i Rozchodów Z góry dziękuję za odpowiedź

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • monixes

    Dodano 2013-04-25 12:44 przez monixes

    Czy robić spis z natury w firmie usługowej?

    Witam,
    Założyłam działalność usługową fotograficzną. Kupiłam sprzęt za dotacje z PUP (obiektywy, laptop, aparat, płyty DVD, inne akcesoria).
    Czy powinnam zrobić spis z natury i ująć w nim te wszystkie rzeczy, pomimo iż prowadzę działalność usługową?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte

    Remanent przy likwidacji

    Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-04 14:32 przez konto usunięte

    Czy muszę zrobić remanent?

    Dwa dni temu rozpoczęłam działalność gospodarczą - świadczę usługi. Czy jak na dzień ropoczęcia nie miałam żadnych towarów ani materiałów to muszę sporządać spis z natury?

  • prezesik

    Dodano 2015-01-28 20:27 przez prezesik

    Ryczałt - zakończenie działalności

    Witam,planuję zamknąć jednoosobową działalność gospodarczą - działalność usługowa. Jestem na ryczałcie, bez VAT-u.Czy muszę sprzedać sprzęty, które zakupiłam z dotacji z UP? Czy muszę sporządzać jakiś spis z natury i złożyć go w US? Czy tylko zgłaszam w urzędzie gminy i nic więcej nie robię?

  • Spawacz

    Dodano 2014-07-16 23:40 przez Spawacz

    Jednoosobowa działalność na ryczałcie a faktura, usługa i materiał

    Witam,
    od jakiegoś czasu nurtuje mnie pewien wątek, a mianowicie: prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (usługi spawalnicze), opodatkowaną w formie ryczałtu, nie jestem VAT owcem.
    Jak powinna zostać wystawiona faktura? Czy cena materiału i cena usługi powinny zostać zsumowane, wtedy na faktu...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania