eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Kiedy mam ująć w kosztach?


2013-02-20 19:24 autor: konto usunięte

3 798 odsłon

Kiedy mam ująć w kosztach?

Kupuję towar do firmy, z której mam 45 dni terminu płatności. Kiedy towar wrzucić w koszty, tradycyjnie w miesiącu otrzymania czy dopiero kiedy dokonam zapłaty?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-02-20 19:28 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Tak jak do tej pory, w miesiącu otrzymania. Jeśli zapłata należności z faktury zostanie dokonana w ustawowo przewidzianym terminie (a więc w tym przypadku najpóźniej 45 + 30 dni) to nie będzie zagrożenia dokonania korekty kosztu.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • beatus57

    Dodano 2013-02-20 15:08 przez beatus57

    Jak zaksięgować fakturę w świetle nowych przepisów o VAT ?

    Witam! Moje pytanie dotyczy faktury kosztowej, która jest wystawiona w miesiącu styczniu, a zapłacona w miesiącu lutym (faktura nie dotyczy mediów). Czy do kosztów księguję w styczniu, czy w lutym? Bo VAT rozliczam w lutym, jak zrozumiałam nowe przepisy.
    I kiedy powinnam zaksięgować fakturę za otrzy...

  • waldi11

    Dodano 2013-02-19 17:09 przez waldi11

    Jak zaksięgować fakturę?

    Fakturę za firmowy telefon otrzymuję pod koniec miesiąca, a termin płatności mija w miesiącu następnym, w którym też dokonuję płatności.
    Proszę mi napisać czy ową fakturę księguję i wliczam w koszty uzyskania przychodu za miesiąc jej wystawienia, czy dopiero z datą dokonania płatności.
    Dziękuję i po...

  • 1anna

    Dodano 2013-01-09 18:05 przez 1anna

    Jak prawidłowo zaksięgować - rozliczyć fakturę zakupu z poprzedniego miesiąca w PKPiR

    Mam często problem z dostarczeniem - otrzymaniem terminokoszty wo faktur zakupu w miesiącu zdarzenia podatkowego. Jak prawidłowo należy rozliczyć fakturę z poprzedniego miesiąca w PKPiR tj. jak ją wpisać, jak rozliczyć VAT-7, jak  PIT-5? Czy zakup jest w pełni kosztem? Czy są jakieś konsekwencje pra...

  • shopping

    Dodano 2013-02-27 11:59 przez shopping

    Jak zaksięgować fakturę kosztową za 2012 rok, gdy wpływ do firmy był w 2013 roku?

    Witam,
    26 lutego dotarła do mnie faktura za usługę transportową świadczoną dla mojej firmy (data wystawienia i sprzedaży 10.01.2013). Usługa dotyczy listopada 2012 roku (pod fakturą są dołączone listy przewozowe z datą listopadową).
    Stary rok jest już zamknięty - co począć? Jak zaksięgować taką fakt...

  • justynafr

    Dodano 2012-12-31 10:03 przez justynafr

    Jak odliczyć rachunek od nievatowca?

    Nievatowiec wystawił mi rachunek na usługi konsultingowe na kwotę 5000 zł. Jestem vatowcem i mam pytanie jak wprowadzić ją w koszty? Wiem, że nie powinnam uwzględniać go w ewidencji VAT ale jak taki rachunek obniży mój przychód, jak stanie się on kosztem który obniży mój podatek dochodowy?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania