eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Jak zaksięgować towary przeterminowane.


2013-01-09 11:39 autor: konto usunięte

13 656 odsłon

Jak zaksięgować towary przeterminowane.

Zamykam działalność gospodarczą. Sporządziłam remanent likwidacyjny oraz protokół przeterminowanych towarów.

Moje pytanie brzmi: Czy te towary z protokołu przeterminowanych towarów powinnam zaksięgować w KPiR. Jeśli tak to w której kolumnie? I co z podatkiem VAT, od tych towarów ponieważ wcześniej był odliczony.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-01-14 19:16 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    VAT-u nie tykać. Co do księgi, proszę zauważyć, że te towary już w kosztach zostały ujęte (w chwili zakupu). Obecnie nie wystąpią w remanencie, a więc ten ich nie "wyrzuci" z kosztu.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 4

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-01-15 13:57 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Tzn.że nie powinnam ich w ogule księgować? Spotkałam się z wersją że należy je zaksięgować do kolumny 10 ze znakiem "-" i ponownie do kolumny 13 ze znakiem "+". W jakiej kwocie (netto czy brutto) jesli mają być wpisane do KPiR.

    Oceń odpowiedź 1 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-01-16 09:23 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Można Pani sposobem - nie spotkałem się w praktyce, aby organy podatkowe kwestionowały którekolwiek z nich. W Pani przypadku minusujemy z kolumny 10 i przenosimy do kolumny 13 wartość taką, jaka pierwotnie była na 10-tce ujęta (czyli jeżeli VAT został odliczony, wartością netto, gdy nie - wartością brutto).

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-01-16 22:00 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Bardzo dziękuje za odpowiedz. Vat był odliczony, czyli do KPiR powinnam wpisać w kwocie netto bez uwzględniania podatku Vat?Tak???:) Księgując w kwocie netto zaznaczam w KPiR "nie podlega (bez Vat)".

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-02-04 17:53 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Tak - bez podatku VAT. Co do rozwiązań programowo-technicznych takich zapisów, każdy program ma inne możliwości i trudno doradzić nie znając programu ;).

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Anna9

    Dodano 2014-01-14 18:11 przez Anna9

    Nabycie środka trwałego WNT ,remanent likwidacyjny, a rozliczenie VAT

    Dzień dobry mam wątpliwości w następującej sprawie:
    Przedsiębiorca rozliczający się na podstawie PKPiR, opodatkowany na zasadach ogólnych według skali podatkowej, będący VAT-owcem.
    Rozliczenie podatku VAT na moment zakończenia, likwidacji działalności związane z wcześniejszym zakupem automatu ze śro...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-01-08 09:59 przez konto usunięte

    Refaktura kosztów na usługi hotelowe.

    Prowadzę DG i prowadzę KPiR. Kontrahent wystawia na mnie fakturę kosztową (przerzuca na mnie koszty usługi hotelowej), na której jest pozycja "Refaktura kosztów - usługa hotelowa" i jest podana wartość netto, VAT 8% oraz wartość brutto. Jak powinnam prawidłowo zaksięgować tę fakturę? Czy też uwzględ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte

    Remanent przy likwidacji

    Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?

  • mm0112

    Dodano 2013-01-28 15:27 przez mm0112

    Spis z natury, likwidacja działalności, wycena wyposażenia

    Dzień dobry. Likwiduję jednoosobową działalność gospodarczą. Musze sporządzić dla US spis z natury. W spisie zamierzam ująć posiadany sprzęt, który był niezbędny do wykonywania działalności usługowej. Czy w spisie muszę zawrzeć wartość tego sprzętu zgodną z kosztem zakupu czy wartość rynkową na dzie...

  • Jolka5755

    Dodano 2014-08-20 12:07 przez Jolka5755

    Podatek VAT od samochodu przy likwidacji 1-osobowej działalności gospodarczej

    Prowadziłam 1-osobową działalność gospodarczą. W 2008 r. zakupiłam samochód osobowy na firmę (odliczenie VAT w ramach przepisów VAT). 30.07.2014 r. jako współwłaściciela samochodu wpisałam męża (nie mamy rozdzielności majątkowej). Z dniem 31.07.2014 r. zamknęłam działalność (likwidacja). Dnia 31.07....

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Kasa fiskalna w remanencie likwidacyjnym firmy

    Kasa fiskalna w remanencie likwidacyjnym firmy

    Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...

  • VAT od środków trwałych przekazanych z firmy do gospodarstwa rolnego

    VAT od środków trwałych przekazanych z firmy do gospodarstwa rolnego

    Przedsiębiorca, który likwiduje działalność gospodarczą ma pewne obowiązki względem fiskusa w zakresie VAT. Jednym z nich jest sporządzenie remanentu likwidacyjnego i jego opodatkowanie. Mówiąc innymi słowy od majątku pozostającego mu ...

  • Likwidacja firmy w podatku dochodowym od osób fizycznych

    Likwidacja firmy w podatku dochodowym od osób fizycznych

    Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...

  • Likwidacja firmy: "wycena" majątku w PIT

    Likwidacja firmy: "wycena" majątku w PIT

    Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania