2012-10-18 20:57 autor: VIOLA
3 953 odsłon
Witam,
Prowadzę KPiR, zakupiłam nową maszynę za 3400 zł netto. Czyli traktuję ją jako środek trwały 100% umorzony (bo nie przekracza 3500 zł netto, a jest wyższa od 1000 zł) i mogę ją jednorazowo dać w koszty.
Czy mam dodatkowo zaprowadzić ewidencję środków trwałych 100% umorzonych? (tak jak w przypadku środków trwałych o wartości ponad 3500 zł netto).
Z góry bardzo dziękuję.
Dodano 2016-12-19 12:44 przez montekstrojny
Witam,w listopadzie rozpoczęłam prowadzenie działalności gospodarczej. Forma opodatkowania - zasady ogólne, KPiR, jestem VAT-owcem (skala podatkowa). W lutym otwieram kawiarnię i dopiero wtedy zacznę zarabiać, a do tego czasu będę jedynie ponosiła koszty. Jako, że jest to pierwsza prowadzona przeze ...
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2013-05-24 13:09 przez konto usunięte
Zakupiłem ostatnio niewielkie automaty sprzedające. Cena jednego wyniosła około 300 zł netto. Pewnie będę ich używał dłużej niż przez okres jednego roku. Czy w związku z tym muszę wpisać je jako środek trwały w mojej firmie? Jeżeli tak to jaki numer środka trwałego muszę podać?
Dodano 2013-02-25 13:41 przez konto usunięte
Witam,
Chciałbym wprowadzić kilka środków trwałych, które wcześniej były zakupione i wykorzystywane przeze mnie, jako osobę fizyczną, na zasadzie oświadczenia. Do środków trwałych chciałbym włączyć komputer stacjonarny z monitorem i oprogramowaniem, komputer typu laptop, kserokopiarkę oraz tablicę s...
Dodano 2013-06-12 14:29 przez emilae
Proszę o pomoc, jestem początkującym przedsiębiorcą.
W marcu 2012 roku nabyłam używany środek trwały z a 14552 zł zwolniony z VAT.
12 czerwca 2013 r. sprzedałam ten środek trwały (za 12000 zł), wystawiając fakturę ze zwolnieniem z VAT; środek był amortyzowany (amortyzacja do 31.05.2013r. 2018 zł)....
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Ewidencja wyposażenia - od 2020 r. zlikwidowana
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
16 dni temu, 08:07
2024-02-23 12:44