eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Jak zaksięgować kredyt na firmę (subwencję do 324 000 zł) w ramach Tarczy Antykryzysowej w KPiR?


2020-05-08 20:55 autor: aniao1989

4 941 odsłon

Jak zaksięgować kredyt na firmę (subwencję do 324 000 zł) w ramach Tarczy Antykryzysowej w KPiR?

Witam,

udało nam się załapać na subwencję/kredyt z Tarczy Antykryzysowej. Jak mam zaksięgować w KPiR otrzymaną kwotę? Czy w ogóle księgować ją do przychodów? Słyszałam, że kredytów się nie księguje (w przychód) tym samym zapłaconych rat nie księguje się jako koszt. Można jedynie zaksięgowac odsetki od kretytu...

Czy mogłby mi to ktoś wytłumaczyć "czarno na białym", jak powinnam udokumentować tę kwotę w KPiR?

Byłabym bardzo wdzięczna za pomoc.

Pytanie zaktualizowano 2020-05-14 16:36

A co z tymi 5000 zł z urzędu pracy w ramach tarczy antykryzysowej ? To jest mikropozyczka to tak samo ? Nie wrzucam tego ani w koszty ani w przychody? A co w momencie umorzenia ? Jeśli prowadzi się 3 miesai w działalność od uzyskania pożyczki jest ona umarzana po złożeniu odpowiedniego wniosku. Czy wtedy wrzucić to w przychody?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2020-05-10 22:09 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Sama Pani sobie odpowiedziałaKosztem są jedynie odsetki od kredytu tudzież inne opłaty naliczone przez bank (np. prowizja za udzielenie kredytu). Przyznanie kredytu nie jest przychodem, tak samo jak kosztem nie jest spłata kapitału.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 1 8

    skomentuj | odpowiedz

  • 2020-06-29 20:10 autor odpowiedzi: aniao1989

    Na jednym z portali wyczytałam że powinnam zaksięgować te subwencje w koszty a po roku jak będzie jakieś umorzenie to zaksięgować je w przychody... To całkowite zaprzecza naszym teoriom...jestem w kropce.
    I jeszcze jedno pytanko : skorzystaliśmy również z umorzenia ZUS za 03,04,05/2020 nie płacimy tego zusu więc nie mogę go też wrzucić w koszty. Zawsze ZUS ksiegowalam następująco : ksiegowalam wynagrodzenia brutto ( tam był ZUS płacony przez pracownika) , a gdy zapłaciłam ZUS wtedy ksiegowalam ZUS pracodawcy ( to co płaci pracodawca za siebie i część zusu za pracowników) 
    Jak w tej sytuacji teraz powinnam dokonać księgowania w kpir? 
    Zaksiegowac tylko wynagrodzenia netto w koszty, a cały ZUS za pracownika i pracodawcę wrzucić w przychody? 

    aniao1989 zaktualizował/a odpowiedź 2020-07-09 16:33
    Juz sytuacja w miarę wyjaśniona. Dzwonilam do Us. Pani powiedziała, że jesli chodzi o umorzone zusy-to w KPIR w kosztach mają być zaksięgowane tylko wynagrodzenia netto. I nic z tym narazie nie robic. 
    Jesli chodzi o mikropozyczkę 5000 zł i subwencję 324 000 zł, należy do KPIR wprowadzać w momencie umorzenia w przychody (umorzoną kwotę). Ewentualne koszty związane ze spłatą wprowadzać w koszty. :)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania