eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Etat i działalność - zmiana branży na branżę pracodawcy


2017-04-10 15:56 autor: andreas

2 122 odsłon

Etat i działalność - zmiana branży na branżę pracodawcy

Witam,

pracuję od ponad 5 lat na etacie (umowa o pracę), w trakcie też otworzyłem firmę zajmującą się projektowaniem grafiki. Po czasie rozszerzyłem działalność o handel ciuchami.

Od samego początku działalność prowadzę na ryczałcie, handel na 3%, usługi 8,5%.
Teraz chciałbym wejść w dział elektroniki (mój etat - umowa o pracę to sprzedaż elektroniki). Czy mogą z tego tytułu wyniknąć jakieś problemy? Nie będę prowadził żadnych transakcji z obecnym pracodawcą, jednak sam profil firmy będzie identyczny (chciałbym pozostać na ryczałcie).

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2017-04-11 06:56 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    A co Pan rozumie przez wejście w dział alektroniki? Co ma być robione?
    Ponadto proszę się upewnić, czy obecnie świadczone usługi mogą być na ryczałcie. Z tej formy opodatkowania są bowiem wyłączone m.in. Usługi w zakresie specjalistycznego projektowania (PKWiU 74.1). A tutaj mieszczą się
    usługi projektowania graficznego (PKWiU 74.10.19.0)

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2017-04-11 17:21 autor odpowiedzi: andreas

    Witam i dziękuję za odpowiedź. Przed założeniem działalności konsultowałem ryczałt z księgową. Obecnie mam wpisane w profilu firmy PKD :18.13.Z47.19.Z47.71.Z47.78.Z47.79.Z47.82.Z47.89.Z47.91.Z58.19.Z62.09.Z63.99.Z73.11.Z74.20.Z
    Praktycznie projektuję ulotki, banery, loga itp.
    Natomias wspomniana elektronika to typowa sprzedaż czajników, tosterów i wszelkiego małego AGD.  Handel wyposażeniem dla kuchni i domu.
    andreas zaktualizował/a odpowiedź 2017-04-11 17:55
    Właśnie rozmawiałem z księgową, usiadała, sprawdziła i teraz nagle ją olśniło że najprawdopodobniej ma Pan rację. Nie wiem co mam teraz zrobić i jak naprawić kilka lat w tył, nie mówiąc już o samej kwocie jaka będzie do zapłacenia ( przy ryczałcie nie zbierałem kosztów - nie wszystkie będzie można odtworzyć ).
    Proszę o informację co mam teraz zrobić, mam nadzieję że na zasadach ogólnych istnieje także kwota wolna od VAT tak jak to dotychczas prowadziłem na ryczałcie.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2017-04-18 09:19 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    VAT idzie swoją drogą - odrębnie od dochodowego.
    W dochodowym ... - no tutaj nie będzie zbyt kolorowo, skoro faktycznie ryczałt nie przysługiwał. Bo jak już Pan słusznie zauważył, podatek należało płacić od dochodu, ale wg wyższych stawek. I nie ma Pan kosztów - z uwagi na niegromadzenie dowodów zakupu.
    Wyjścia ma Pan dwa - albo dobrowolnie przyznać się do błędu, zmienić wstecz formę opodatkowania na skalę podatkową i dopłacić brakujący podatek (z odsetkami), albo też siedzieć cicho i liczyć na to że na kontrolę nie przyjdą i "się przedawni".
    Problem jednak w tym, że obecnie należałoby to wyprostować (rok 2017). A zmiana formy opodatkowania (a mówiąc dokładniej wskazanie na utratę prawa do ryczałtu) w trakcie roku może się fiskusowi wydać podejrzana (chociaż nie musi).

    andreas skomentował/a odpowiedź 2017-04-19 10:55

    Witam. Niestety jak to mówią człowiek całe życie się uczy i umiera głupi. Uwierzyłem na słowo ( dokumentów potwierdzających nie mam o takiej decyzji księgowości ) i mam nauczkę. Trzeba było dla pewności zapytać kilku innych źródeł. Natychmiast wyszukałem kilku innych księgowych, skonsultowałem sprawę z każdym i wybrałem jednego który mi to wyciągnie. Wybrałem opcję pierwszą, przygotujemy wszystkie dokumenty i wszystkie koszty które dam radę wykazać wykażemy a z różnicy z odsetkami zapłacę podatek. Na szczęście rozmiar działalności nie jest wielki, jednak kwota (różnica) i tak idzie w dziesiątki tysięcy. Mimo wszystko dziękuję bo uratował mnie Pan od dalszych rosnących negatywnych skutków. Co do samych kosztów w dobie internetu okazuje się że mam ich całkiem sporo ( część wymaga not korygujących ).

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Arthwys

    Dodano 2016-09-20 21:45 przez Arthwys

    Rozszerzenie zakresu działalności. Co w przypadku działalności finansowej?

    Witam,obecnie prowadzę działalność handlową na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego. Chciałbym rozszerzyć dziłaloność w zakresie finansów (kredyty banowe oraz pożyczki poza bankowe, w dalszym etapie ubezpieczenia). Z tego co wyczytałem dziłalaność finansowa może być prowadzona jedynie na zasadach ogó...

  • olaxx20

    Dodano 2016-01-26 14:23 przez olaxx20

    VAT marża a sposób fakturowania po rozszerzeniu działalności

    Witam,prowadzę działalność w formie ryczałtu ewdencjonowanego na usługi budowlano-remontowe.Chciałabym rozszerzyć działalność o handel samochodami. Jaki sposób fakturowania byłby najkorzystniejszy w tym przypadku i jak należało by go rozliczać?

  • klaudia.sleszynska

    Dodano 2018-03-26 11:09 przez klaudia.sleszynska

    Praca na etacie a własna działalność

    Witam,pracuję na etacie jako księgowa. Czy po założeniu własnej działalności (usługi spawalnicze), mogę rozliczać ją ryczałtowo? Firma nie będzie świadczyć żadnych usług na rzecz obecnego pracodawcy.Klaudia

  • maxnike

    Dodano 2018-01-24 11:33 przez maxnike

    Firma na ryczałcie

    Witam,prowadzę firmę, która jest na ryczałcie. Chciałbym poszerzyć działalność o usługi zwolnione z VAT, ale nie objęte ryczałtem. Czy jest taka możliwość? Jak należałoby wtedy prawidłowo się rozliczać?

  • Hela200

    Dodano 2017-10-26 07:46 przez Hela200

    Forma opodatkowania. Jak się rozliczać?

    Dzień dobry,aktualnie prowadzę firmę opodatkowaną ryczałtem. W najbliższym czasie chciałabym dodać do swoich usług, usługi ubezpieczeniowe. Moje pytanie brzmi: jak powinnam rozliczać się z US z obu form działalności?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania