eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Środki trwałe - sprzedaż, zakupione z dofinansowania na rozpoczęcie działalności UP


2016-11-03 11:12 autor: barrry

1 201 odsłon

Środki trwałe - sprzedaż, zakupione z dofinansowania na rozpoczęcie działalności UP

Witam,

mój pomysł, który rozwijałem upadł. Firmę otworzyłem dzięki dofinansowaniu UP. Zawiesiłem firmę, dostałem się na etat i chcę uporządkować sprawy związane z moją działalnością. Nie jestem płatnikiem VAT, działam na księdze podatkowej... na zasadach ogólnych. Chciał bym wyprzedać środki trwałe, ale zupełnie nie wiem, jak to zrobić i jak z tego się rozliczyć ze skarbówką?

Urządzenie, które kupiłem warte było 17 tys. zł. Dziś chcę je upłynnić za kwotę 12 tys. zł. Nie wiem jednak, czy mam odwieszać firmę na czas sprzedaży środków trwałych i czy mam wystawiać fakturę nabywcy, czy zrobić to w formię zwykłej umowy kupna/sprzedaży? Sprzętu nie amortyzowałem. Chce go po prostu teraz upłynnić.

Proszę o pomoc!

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2015-11-06 18:34 przez konto usunięte

    Skąd się wzięła niedopłata podatku?

    Witam, w 2014 r. założyłam działalność gospodarczą z dofinansowania z UE (40 tys. zł). Na podatku ogólnym. Dostałam zwrot VAT około 8 tys. zł i za tą kwotę kupiłam samochód osobowy. Zaczęłam wystawiać faktury VAT firmie, z którą współpracuję. Miesięcznie 2500 zł - 2000 netto. Od czerwca miałam przyj...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-05-07 12:01 przez konto usunięte

    Czy powinnam się rozliczyć z US z otrzymanego dofinansowania?

    W grudniu 2013 r otrzymałam dofinansowanie z UP na rozpoczęcie działalności. Działalność rozpoczęłam 15 stycznia 2014 r.
    Czy powinnam się rozliczyś z US z dofinansowania otrzymanego w 2013 r.?

  • ari

    Dodano 2016-10-04 06:57 przez ari

    Kursy i szkolenia a podatek i VAT

    Chcę organizować kursy i szkolenia. Prowadzę działalność na ryczałcie w związku z innym wakacyjnym biznesem. PKD dla takich kursów to 85.5. Wyczytałem, że niestety na ryczałcie nie można tego robić, będę więc musiał zmienić formę opodatkowania na zasady ogólne, tak?Czy można to zrobić w każdej chwil...

  • nik13

    Dodano 2016-08-01 20:58 przez nik13

    Jak wyliczyć podatek za najem mieszkania na zasadach ogólnych? Czy muszę dać umowę najmu skarbówce?

    Witam serdecznie,wynajmuję mieszkanie w tym roku 2016 i nie mam pojęcia, jak dokładnie mam wyliczyć podatek dla skarbówki na zasadach ogólnych. Czy muszę jakieś zaliczki wpłacać co miesiąc?Jak tak, to jak je wyliczyć? Czy wystarczy raz na rok do 30 kwietnia 2017 złożyć PIT-36? Czy muszę umowę najmu ...

  • Agniecha 34

    Dodano 2016-07-30 00:37 przez Agniecha 34

    Jak policzyć podatek VAT i dochodowy? Ustalanie opłacalnej marży

    Witam, siedzę już kilka godzin nad prawidłowym obliczeniem podatków, wyborem formy opodatkowana i ogólnie nad zrozumieniem całego systemu faktur, VAT-ów, podatków dochodowych, bo do tej pory było mi to zupełnie obce. Stanęłam, bo nie do końca rozumiem, jak to liczyć. To znaczy jak liczyć podatek, ja...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania