eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Jak prawidłowo ująć duplikat faktury w rozliczeniu do CIT oraz do VAT?


2015-06-24 15:17 autor: Ulka

4 811 odsłon

Jak prawidłowo ująć duplikat faktury w rozliczeniu do CIT oraz do VAT?

Jak prawidłowo ująć duplikat faktury w rozliczeniu do CIT oraz do VAT w momencie gdy nie dokonano jeszcze płatności za tę fakturę? 

Otrzymałam duplikat faktury (po raz pierwszy, nie miałam wcześniej informacji o istnieniu kosztu X z tej faktury). Duplikat został zaksięgowany, ale nie została dokonana płatność wynikająca z tej faktury. 

Jak powinnam zakwalifikować ten duplikat:

1). Do CIT w korekcie kosztów (zgodnie z art. 15b ustawy o CIT)?

2). Do VAT ulga za złe długi (zgodnie z art. 89a ust. 2 ustawy o VAT)

- jeżeli duplikat faktury został wystawiony z datą 31.12.2014 (wpłynął do firmy 13.01.2015) to do CIT liczę 90 dni od daty wystawienia duplikatu, a do VAT 150 dni od daty wystwienia duplikatu? I w tych datach odpowiednio koryguję zaliczkę CIT za dany miesiąc oraz pomniejszam VAT naliczony za dany miesiąc/kwartał (rozliczam się kwartalnie z VAT)?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-06-29 10:14 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Proszę zauważyć, że w przepisach podatkowych nic nie mówi się o dacie wystawienia faktury a terminie płatności.
    I tak w VAT korygujemy w ramach tzw. ulgi na złe długi, jeżeli 150 dni upłynie od terminu płatności a nie wystawienia faktury.
    W CIT również jeżeli nie zapłaci się w ciągu 30 dni od upływu terminu płatności, należy wcześniej zaksięgowany koszt skorygować, a jeżeli termin płatności jest dłuższy niż 60 dni, korekty dokonujemy 90-tego dnia od ujęcia kosztu w księgach.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • germar

    Dodano 2013-09-12 20:42 przez germar

    Czy konieczne jest opisywanie faktur VAT?

    Witam,
    mam pytanie odnośnie opisywania faktur. Opodatkowanie ryczałt plus VAT. Czy muszę opisywać każdą fakturę zakupową do rozliczeń VAT, jeżeli tak to w jaki sposób? Moje główne wydatki to: telefon, internet, części zamienne do maszyn poligraficznych, matriały do wykonywanie instalacji elektryczny...

  • Lfinda

    Dodano 2017-10-14 18:20 przez Lfinda

    Błędne zafakturowanie a korekta VAT-u

    Dzień dobry,podczas uzgadniania rozrachunków z klientem zauważyłam, iż przez ostatnie 12 miesięcy faktury sprzedażowe (a dla tego klienta jedna faktura wystawiana co miesiąc), były błędnie wystawiane tj. kwoty sprzedaży były za niskie (za okres od września 2016 do września 2017). Czy w związku z tym...

  • konto usunięte

    Dodano 2015-05-11 22:45 przez konto usunięte

    Cesja wierzytelności a VAT

    Witam,mam takie zapytanie: są dwie spółki z o.o. niech będzie, że: A i B, obie spółki na metodzie kasowej. Spółka B sprzedała usługę, wystawiła fakturę VAT, kontrahent faktury nie opłacił. Spółka B zdecydowała się scedować nieopłaconą fakturę VAT spółce A za np. 10% jej wartości. Spółka A wierzyteln...

  • Lfinda

    Dodano 2017-10-14 18:28 przez Lfinda

    Błędne zafakturowanie a korekta PIT-u

    Dzień dobry,podczas uzgadniania rozrachunków z klientem zauważyłam, iż przez ostatnie 12 miesięcy faktury sprzedażowe (a dla tego klienta jedna faktura wystawiana co miesiąc), były błędnie wystawiane tj. kwoty sprzedaży były za niskie (za okres od września 2016 do września 2017). Czy w związku z tym...

  • Energy

    Dodano 2015-04-30 16:19 przez Energy

    Młody przedsiębiorca. Czy mogę normalnie wystawiać fakturę VAT?

    Założyłem niedawno firmę, kod PKD 46.90.z na zasadach ogólnych, płace normalnie składki ZUS.Moje pytanie: czy mogę normalnie wystawiać fakturę VAT?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Jak wystawiać faktury zaliczkowe i końcowe VAT?

    Jak wystawiać faktury zaliczkowe i końcowe VAT?

    Faktury zaliczkowe i końcowe to najczęściej występujące podtypy faktury w obrocie gospodarczym. Z tego też powodu znajomość elementów i zasad wystawiania tych dokumentów jest esencjonalne dla każdego przedsiębiorstwa, któremu zależy na ...

  • Nota korygująca i faktura korygująca - kto i kiedy wystawia. Co powinna zawierać?

    Nota korygująca i faktura korygująca - kto i kiedy wystawia. Co powinna zawierać?

    Faktura to podstawowy dokument występujący u każdego przedsiębiorcy, ponieważ przy dokonywaniu różnego rodzaju transakcji staje się ona podstawą do tego, aby od kontrahenta egzekwować kwotę za wykonaną usługę bądź towar. Niestety ...

  • Jak wystawić fakturę korygującą?

    Jak wystawić fakturę korygującą?

    Faktura korygująca jest podstawowym dokumentem służącym do prostowania błędów, pomyłek bądź zmian, które wystąpiły w stosunku do sporządzonych faktur. Dokument ten wystawia sprzedawca. Wystawienie faktury korygującej może przy tym ...

  • Jak wystawić "zwykłą" fakturę VAT w praktyce?

    Jak wystawić "zwykłą" fakturę VAT w praktyce?

    Faktura jest fundamentalnym dokumentem, na podstawie którego dokonywane są rozliczenia podatkowe. Sprzedawca ma określony czas na jej wystawienie, zaś data wystawienia niekiedy decyduje o jej rozliczeniu. W określonym terminie nabywca powinien ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania