Witam,
prowadzę działalność gospodarczą , z dotacją PUP na środek trwały i wyposażenie.
Proszę o pomoc, czy w remanencie końcowym przy likwidacji działalności mam ująć wyposażenie i środek trwały w całości sfinansowany z PUP czy nie?
Co jak będę chciał sprzedać środek trwały czy wyposażenie po zamknięciu działalności? Nie jestem VAT-owcem, prowadzę PKPiR.
2015-04-21 07:17 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2017-09-07 12:54 przez Verhlase
Witam,żona założyłą firmę. Otrzymała na ten cel 23 k dofinansowania z urzędu pracy, kupiła za to1. Derkę magnetyczną za 17500 zł2. Derkę elektryczną za 2000 zł3. Telefon służbowy za 2800 zł4. Pozostałe drobne sprzęty, w tym umowa o dzieło z osobą fizycznąMoje pytanie brzmi: czy obowiązkiem jest wrzu...
Dodano 2014-03-03 11:49 przez diablica2407
Witam,
prowadzę działalność gospodarczą - ryczałtowiec na VAT, dotacja z UP i teraz chcę tą dzialalność zamknąć.
Środki trwałe, samochód i maszyna (używane) zakupione z VAT i ten VAT został odliczony. Firma była zwieszona w 2012 roku, w lutym ostatnia deklaracja VAT bez przeniesienia, zamykam firmę ...
Dodano 2014-02-04 13:03 przez halcia4
Witam,
prowadziłam działalność - ryczałt ewidencjonowany. Na założenie działalności otrzymałam dotacje z UP, która w całości została wykorzystana do zakupu sprzętu typu strugarka frezarka itd.
Czy przy likwidacji działalności (rozliczona z UP, trwała ponad rok), muszę sporządzić remanent na ten sprz...
Dodano 2014-04-29 18:53 przez konto usunięte
Witam,
bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie: być może banalne, ale budzące moje wątpliwości.
Jako osoba bezrobotna otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na działalność gospodarczą tj. otwarcie sklepu ubuwniczego, którego zamierzam powiększać o dodatkową działalność gospodarczą. Jestem zwolniona z ...
Dodano 2016-05-09 22:09 przez Bożena34
Otrzymałam dotację z UP, część zakupów urządzeń dokonałam przed otwarciem działalności na fakturę VAT imienną między innymi: maszyna do szycia 3000 maszyna do szycia 4000 komputer 2800 aparat 2400 Co powinnam wprowadzić jako środki trwałe, a co w PKPiR jako koszty? Rozumiem, że środki trwałe amor...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Ewidencja wyposażenia - od 2020 r. zlikwidowana
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Zawieszenie i zamknięcie działalności: rekordowe statystyki sektora MŚP
Minione lata były dla sektora MŚP prawdziwym wyzwaniem. Wybuch pandemii, wojna w Ukrainie, zwyżkujące koszty prowadzenia działalności gospodarczej czy dynamicznie rosnąca inflacja wywarły silny wpływ na kondycję polskich (i nie tylko) ...
Likwidacja firmy i otwarcie nowej. A co ze starą?
Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...
2024-02-23 12:44
2024-02-05 13:37