eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Monitoring wideo w koszty firmy


2014-11-27 14:03 autor: porusia

6 286 odsłon

Monitoring wideo w koszty firmy

Witam,

w dniu 21.08.2012 r. zakupiłam do firmy monitoring wideo, który wraz z robocizną wyniósł 3043 zł. Na podstawie art. 22d. ustawy skorzystałam z możliwości odstąpienia od odpisów amortyzacyjnych i wpisałam go do PKPiR jednorazowo w koszty uzyskania przychodu w miesiącu oddania do użytkowania.

W kwietniu ubiegłego roku postanowiliśmy zmodernizować system i dołożyć kamer. Wyniosło nas to 2747 zł i znów postąpiliśmy tak samo. Teraz znowu musimy dołożyć kamer, koszt znów będzie około 3 tys. Czy możemy postąpić tak samo? Czy prawidłowo postępowaliśmy? Jeżeli nie, to jak powinniśmy postąpić i w jak sposób skorygować błąd?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-11-27 18:43 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy

    Jeżeli są to części składowe monitoringu , które samodzielnie nie mogą być środkiem trwałym czy wyposażeniem to należy   skorygować koszty poprzednich miesięcy i amortyzować calość jako jedno urządzenie >dalsze zakupy będą zwiększały wartośc urzązenia jako całości .

    doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-11-28 10:26 autor odpowiedzi: porusia

    W jaki sposób należy to zrobić? Nie mam o tym pojęcia. :-(

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-11-29 00:49 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Jeśli jest to dwukrotny zakup samych kamer, a nie usługa związana z modernizacją monitorigu poprzez dołożenie kamer to może to być jednorazowy koszt. Kamera jest urządzeniem które może pracować osobno, tak samo jak obecny system monitoringu bez dodatkowych kamer. Jest to oczywiście moja interpretacja i tak bym postapił w podobnej sytuacji :)
    konto usunięte zaktualizował/a odpowiedź 2014-11-29 00:50
    Oczywiście moge sie mylić :)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-12-01 14:06 autor odpowiedzi: porusia

    Tylko, że te kamery same nie mogą działać. Wszystko działa wspólnie :-(. W jaki sposób należy zrobić w związku ztym tą korektę? Czy to się robi w danym roku? Na jakiej zasadzie ? Proszę pomóżcie.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-12-01 19:51 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Działa wspólnie ale nie musi, ja też mam duzo sprzętu, np myjka 3200, wąż 900, tyczki myjące 2 szt po 2500, szczotki 2x 500 a nie robię amortyzacji tylko dlatego, że używam tych wszystkich rzeczy jako urządzenie myjące. Zakupione osobno i już nie wiem kto ma się doczepić. Może poprostu co urząd to inne interpretacje :) u mnie się nie czepiają. To, że ma pani kamery podpięte pod istniejący już monitoring, nie znaczy, że jutro nie będą wisieć jako straszak nie podpięte do niczego prawda? Jeszcze taki przykład odemnie, raz tylko musiałem się przed US tłumaczyć dlatego, że kupiłem sprzęt o łącznej kwocie 5000zł i nie roździeliłem na fakturach. Na fakturze była pompa do wody i 2 różne filtry i pomimo tego, że te jeden i drugi filtr nie miał nic wspólnego z pompą to Pani z US pytała czy aby na pewno nie jest to jedno urządzenie, pokazałem dokładnie co i jak i przyznała racje i sama podkreśliła, że lepiej jak będę takie rzeczy umieszczał na osobnych fakturach wtedy dla niej jest to osobne urzadzenie, ale tak jak mówie każdy urządz rządzi się swoimi prawami, ale to pewnie już Pani sama zauważyła może warto jeszcze do jakiegoś biura rachunkowego podskoczyć i popytać czasami pomagają za darmo :)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • asts1

    Dodano 2013-07-25 19:43 przez asts1

    Jak rozliczyć zakup kasy fiskalnej?

    Witam,
    Kupiełm kasę fiskalną, bo przekroczyłem przewidziany limit 20 tysięcy i nie jestem VAT-owcem, prowadzę KPiR i mam teraz pytanie: jak rozliczyć zakup kasy, gdy ubiegam się o zwrot 700 zł?
    Czy mam normalnie zaksięgować fakturę zakupu w kwocie brutto do KPiR? A co z tymi ze zwrotu 700 zł, czy je...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-23 15:41 przez konto usunięte

    Nota odsetkowa. Czy można ją ująć w KPiR?

    Otrzymałem od kontrahenta notę odsetkową za opóźnienie w zapłacie faktury, na prawie 30 zł. Czy notę mogę ująć w KPiR?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-07 08:16 przez konto usunięte

    Opłata za rejestrację VAT

    W Urzędzie Skarbowym otrzymałem "Pokwitowanie" opłaty za rejestrację jako podatnika VAT. Czy mogę ją jakoś ująć w KPiR?

  • nutka73

    Dodano 2013-11-20 14:51 przez nutka73

    Program Mała Księgowość

    Zakupiłam program Mała Księgowość. Posiadam działalność gospodarczą. Czy ten zakup mogę ująć w kosztach w pozycji 13?

  • becool8812

    Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812

    Księgowanie kosztów w okresie zawieszenia

    Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
    Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania