eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Odpisy podatkowe


2014-09-28 15:04 autor: ela8090

2 487 odsłon

Odpisy podatkowe

Posiadam firmę we własnym domku jednorodzinnym, którą ogrzewam - pomieszczenie biurowe i cały dom kominkiem.

Czy zakupioną piłę do cięcia niezbędnego drzewa mogę zaliczyć w koszty, czy też muszę zarejestrować jako środek trwały i naliczać amortyzację?

Proszę o pomoc w tej kwestii.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-09-30 07:09 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Temat sporny. Trudno będzie bowiem dowieść, że piła służy jedynie do cięcia drzewa ogrzewającego jedynie firmę. Z drugiej strony fiskus nie "czepia" się zakupu kamer czy aparatów, za to odzieży już tak. Swego czasu spotkałem się ze stanowiskiem, iż brama wjazdowa służąca zarówno celom prywatnym jak i firmowym (też firma w budynku) mieszkalnym nie może zostać uznana za środek trwały działalności, bo nie służy tylko jej. Ostatnio zaś fiskus wydał interpretację, że samochód wykorzystywany zarówno w firmie jak i prywatnie, może być środkiem trwałym, zaś dokonywane od niego odpisy amortyzacyjne są w całości kosztem uzyskania przychodu. Jak zatem widać z powyższego, podejście organów jest bardzo różne.

    Co do samego uznania piły za środek trwały, wszystko zależy od tego, ile ona będzie kosztować.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-09-30 09:21 autor odpowiedzi: ela8090

    Piła kosztowała 1550.oozł

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-10-01 07:24 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    A więc środkiem trwałym być nie musi - wartość poniże 3 500 zł.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2014-05-01 23:29 przez konto usunięte

    Zakup komputera i oprogramowania a środek trwały i amortyzacja

    Mam kolejne pytanie, być może teraz uda się uzyskać odpowiedź:
    Jutro zamierzam zakupić m.in.
    laptopa
    monitor
    klawiaturę i mysz
    drukarkę
    i 5 programów
    Żaden element nie kosztuje więcej niż 3499 zł. Czy w takim przypadku nie będę musiał wpisywać środków trwałych, a tym samym będę mógł wszystko wrzucić...

  • barbara531203

    Dodano 2014-02-22 14:03 przez barbara531203

    Dotyczy amortyzacji lokalu

    Mam w budowie lokale na wynajem w ramach działalności gospodarczej. Kiedy mogę wpisać w środki trwałe i amortyzować? Czy wyposażenie, kupno mebli sanitariów, itp. mogę wrzucić w koszty przed wpisaniem w środki trwałe? Jak wycenić wartość lokali? Czy amortyzować mogę dopiero, gdy będą najemcy?

  • basia333b

    Dodano 2014-10-13 18:05 przez basia333b

    Czy budynek gospodarczy przeznaczony na działalność musi by środkiem trwałym?

    Kilka lat temu kupiliśmy dom z budynkiem gospodarczym (tzw. dawna stodoła). Mąż założył niedawno firmę (PKPiR, VAT) i w całości przeznaczył ten budynek gospodarczy na działalność gospodarczą.
    Czy w takim przypadku muszę ująć go w środkach trwałych? Z tym, że co ważne nie mam wartości początkowej teg...

  • basia333b

    Dodano 2014-10-09 20:39 przez basia333b

    Czy budynek gospodarczy przeznaczony na działalność musi by środkiem trwałym?

    Kilka lat temu kupiliśmy dom z budynkiem gospodarczym (tzw. dawna stodoła). Mąż założył niedawno firmę (PKPiR, VAT) i w całości przeznaczył ten budynek gospodarczy na działalność gospodarczą.
    Czy w takim przypadku muszę ująć go w środkach trwałych? Z tym, że co ważne nie mam wartości początkowej teg...

  • konto usunięte

    Dodano 2017-07-31 21:08 przez konto usunięte

    Samochód ciężarowy u nievatowca

    Witam, od lipca prowadzę jednoosobowa działalność gospodarczą. Jestem nievatowcem. Mam prywatny samochód ciężarowy. Czy muszę prowadzić ewidencje przebiegu pojazdu? Z tego co czytałam to nie. To w takim razie wystarcza faktury za paliwo żeby ująć je w koszty i nigdzie nie wprowadzam auta? Czy lepiej...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania