eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Jak rozliczyć stratę z 2013 roku?


2014-09-22 09:20 autor: konto usunięte

2 282 odsłon

Jak rozliczyć stratę z 2013 roku?

W jaki sposób mogę dokonać roliczenia straty za rok 2013? Czy jest to możliwe tylko w rozliczeniu rocznym?

Pytanie zaktualizowano 2014-09-22 09:33

dodam, że jestem na kpir, opodatkowanie wg skali

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-09-22 09:35 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Stratę poniesioną w roku ubiegłym może Pani rozliczyć w rozliczeniu rocznym za rok 2014 lub w trakcie roku uwzględniać ją przy wyliczaniu zaliczek na podatek dochodowy (będzie pomniejszać dochód). Przy czym należy pamiętać, iż strata podatkowa może zostać rozliczona w ciągu 5 lat podatkowych, licząc od roku, w którym została poniesiona. W jednym roku podatkowym ma Pani prawo ująć maksymalnie 50% poniesionej straty. Pozostała część może zostać odliczona w kolejnych latach.


    http://www.podatki.egospodarka.pl/104511,Odliczenia-od-dochodu-w-PIT-2013-strata-podatkowa,1,69,1.html

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Jak księgować faktury za faktoring?

    Jak księgować faktury za faktoring?

    Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

  • Zakończenie roku podatkowego 2023 - o czym przedsiębiorca musi pamiętać?

    Zakończenie roku podatkowego 2023 - o czym przedsiębiorca musi pamiętać?

    Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...

  • Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej

    Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej

    Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

  • Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej

    Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej

    Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania