eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Kiedy firma może tworzyć rezerwy?


2014-08-20 13:14 autor: Ulka

2 161 odsłon

Kiedy firma może tworzyć rezerwy?

Na jakie cele można tworzyć rezerwy? Czy można stworzyć rezerwę za najem pomieszczeń, jeżeli rozliczamy miesiąc, a faktura ta jeszcze nie wpłynęła do firmy?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-06-24 15:48 przez konto usunięte

    Koszt energii elektrycznej w wynajmowanym lokalu

    Mam podpisaną umowę najmu pomieszczenia na biuro. Z tytułu energii elektrycznej nie mam oddzielnego licznika, ale właściciel dostaje zbiorczą fakturę VAT za energię, a ja uczestniczę w jej części. Czy będę mogła to zaliczyć do kosztów?

  • konto usunięte

    Dodano 2012-03-11 19:50 przez konto usunięte

    Sprawozdanie Finansowe 2011

    Witam,
    W jaki sposób ująć w księgach 2011 roku zobowiązania i należności których przybliżoną wartość znam na chwilę obecną. Nie wiem kiedy otrzymam faktury dotyczące rzeczywistego rozliczenia tych kwot, a specyfika firmy wymaga sporządzenia sprawozdań już teraz. W przypadku zobowiązań konieczne będz...

  • Balerinka81

    Dodano 2014-05-30 11:41 przez Balerinka81

    Delegacja służbowa pracownika

    Nasz pracownik był w podóży służbowej w kwietniu i maju. W maju dostałam dopiero od niego rozlicznie kosztów obu podróży. Dostałam również fakturę z usługę hotelową obejmującą łącznie noclegi w kwietniu i maju oraz fakturę za usługę gastronomiczną.
    Jak mam to teraz poprawnie rozliczyć? Prowadzę PKPi...

  • ilka

    Dodano 2013-10-25 22:34 przez ilka

    Rozliczenia wspólników spółki cywilnej

    Chcę prowadzić spółkę cywilną z koleżanką. Obie jesteśmy radczyniami prawnymi, Czy dochody będziemy razem rozliczać proporcjonalne do udziału?
    Co z kosztami: czy jeśli wystawiona będzie faktura za najem lokalu, telefon na spółkę, to będziemy te kwotę mogły wrzucić dla siebie po połowie?

  • becool8812

    Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812

    Księgowanie kosztów w okresie zawieszenia

    Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
    Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Kredyt bankowy: nie każda prowizja i odsetki w koszty firmy

    Kredyt bankowy: nie każda prowizja i odsetki w koszty firmy

    Jeżeli zaciągnięty kredyt bankowy nie został wykorzystany na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, to płacone z jego tytułu odsetki oraz prowizje nie stanowią podatkowych kosztów uzyskania przychodu nawet wówczas, gdy ...

  • Dokumentowanie zakupu od ludności w księgach rachunkowych

    Dokumentowanie zakupu od ludności w księgach rachunkowych

    Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...

  • Koszty podatkowe: dokumentowanie usług niematerialnych

    Koszty podatkowe: dokumentowanie usług niematerialnych

    Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...

  • Księgi rachunkowe: dokumentowanie zakupów od ludności

    Księgi rachunkowe: dokumentowanie zakupów od ludności

    Spółka, która skupuje, naprawia i regeneruje palety, ich zakup od ludności (zarówno całych jak i uszkodzonych) może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponieważ jednak nie spytała o to, w jaki sposób zakupy takie powinna ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania