Na jakie cele można tworzyć rezerwy? Czy można stworzyć rezerwę za najem pomieszczeń, jeżeli rozliczamy miesiąc, a faktura ta jeszcze nie wpłynęła do firmy?
Dodano 2013-06-24 15:48 przez konto usunięte
Mam podpisaną umowę najmu pomieszczenia na biuro. Z tytułu energii elektrycznej nie mam oddzielnego licznika, ale właściciel dostaje zbiorczą fakturę VAT za energię, a ja uczestniczę w jej części. Czy będę mogła to zaliczyć do kosztów?
Dodano 2012-03-11 19:50 przez konto usunięte
Witam,
W jaki sposób ująć w księgach 2011 roku zobowiązania i należności których przybliżoną wartość znam na chwilę obecną. Nie wiem kiedy otrzymam faktury dotyczące rzeczywistego rozliczenia tych kwot, a specyfika firmy wymaga sporządzenia sprawozdań już teraz. W przypadku zobowiązań konieczne będz...
Dodano 2014-05-30 11:41 przez Balerinka81
Nasz pracownik był w podóży służbowej w kwietniu i maju. W maju dostałam dopiero od niego rozlicznie kosztów obu podróży. Dostałam również fakturę z usługę hotelową obejmującą łącznie noclegi w kwietniu i maju oraz fakturę za usługę gastronomiczną.
Jak mam to teraz poprawnie rozliczyć? Prowadzę PKPi...
Dodano 2013-10-25 22:34 przez ilka
Chcę prowadzić spółkę cywilną z koleżanką. Obie jesteśmy radczyniami prawnymi, Czy dochody będziemy razem rozliczać proporcjonalne do udziału?
Co z kosztami: czy jeśli wystawiona będzie faktura za najem lokalu, telefon na spółkę, to będziemy te kwotę mogły wrzucić dla siebie po połowie?
Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812
Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Kredyt bankowy: nie każda prowizja i odsetki w koszty firmy
Jeżeli zaciągnięty kredyt bankowy nie został wykorzystany na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, to płacone z jego tytułu odsetki oraz prowizje nie stanowią podatkowych kosztów uzyskania przychodu nawet wówczas, gdy ...
Dokumentowanie zakupu od ludności w księgach rachunkowych
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
Koszty podatkowe: dokumentowanie usług niematerialnych
Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...
Księgi rachunkowe: dokumentowanie zakupów od ludności
Spółka, która skupuje, naprawia i regeneruje palety, ich zakup od ludności (zarówno całych jak i uszkodzonych) może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponieważ jednak nie spytała o to, w jaki sposób zakupy takie powinna ...
12 dni temu, 08:07
2024-02-23 12:44