eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Likwidacja działalności jednoosobowej po ponad dwuletnim zawieszeniu


2014-01-17 10:29 autor: Gabriela76

3 447 odsłon

Likwidacja działalności jednoosobowej po ponad dwuletnim zawieszeniu

Od 1 kwietnia 2011 roku miałam zawieszoną działalność gospodarczą. Byłam płatnikiem podatku VAT. Minęły ponad dwa lata. Ostatnio otrzymałam z US zawiadomienie o wykreśleniu mnie z rejestru VAT. W dniu 16.01.2014 r. działalność została wykreślona z ewidencji działalności gospodarczej. Jakie mam teraz obowiązki? Czy będę musiała płacić podatek od likwidacji firmy? Czy mam obowiązek sporządzenia spisu środków trwałych i remanentu likwidacyjnego?

Bardzo proszę o odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-03-11 20:39 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy

    Tak , są takie obowiązki Zgodnie z art 14 ust 5 ustawy o VAT, podatnik ma obowiązek sporządzenia spisu z natury towarów, przy nabyciu których podatnik odliczył VAT i które nie zostały sprzedane.O dokonanym spisie z natury podatnik ma obowiązek zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego. Informację tę załącza się do deklaracji składanej za okres obejmujący dzień zaprzestania wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu VAT, podając ustaloną na podstawie spisu z natury wartość towarów i kwotę podatku należnego.Podstawę opodatkowania towarów objętych spisem z natury ustala się zgodnie z art 29a ust 2 ustawy o VAT. Jest nią zatem cena nabycia towarów lub towarów podobnych, a gdy nie ma ceny nabycia - koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy tych towarów.odatnik likwidujący działalność gospodarczą musi złożyć formularz VAT-Z informujący naczelnika urzędu skarbowego o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu.Podatnik rówbnież ma obowiązki w PIT - dla podatników opodatkowanych według skali podatkowej i podatkiem liniowym, stosowne w tym zakresie regulacje zawieraart 24 ust 3a updof.  W remanencie trzeba wykazać towary handlowe, materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze, półwyroby, produkcję w toku, wyroby gotowe, braki, odpady, a także wyposażenie oraz środki trwałe i wartości niematerialne i prawne.Podatnik za ostatni miesiąc prowadzenia działalności zobowiązany jest do zapłaty zaliczki na podatek dochodowy. U podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów zaliczkę tę należy ustalić od dochodu ustalonego zgodnie z art 24 ust 2 updof.

    Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie

    Oceń odpowiedź 1 3

    skomentuj | odpowiedz

DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio zadane pytania

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania

Porady Firma

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.