eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Kiedy wpisać zakup OC samochodu firmowego w koszty?


2013-12-23 17:14 autor: konto usunięte

1 645 odsłon

Kiedy wpisać zakup OC samochodu firmowego w koszty?

Mam OC płacone za samochód firmowy. W jakim miesiącu wpisujemy je w koszty? Czy w miesiącu kupna owego OC czy w miesiącu, kiedy ono zaczyna obowiązywać.

Dziękuję za odpowiedź.

Pytanie zaktualizowano 2013-12-23 17:15

pomyłka w tytule oczywi

Pytanie zaktualizowano 2013-12-23 17:15

pomyłka w tytule chodzi o samochód firmowy

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • iza123

    Dodano 2019-01-13 20:11 przez iza123

    Samochód firmowy a ewidencja księgowa

    Nie jestem VAT-owcem, samochód jest wprowadzony do środków trwałych. Czy muszę prowadzić ewidencję przebiegu? Jaki procent kosztów mogę księgować gdybym nie prowadziła ewidencji przebiegu?

  • montekstrojny

    Dodano 2016-12-19 12:44 przez montekstrojny

    Księgowość w firmie

    Witam,w listopadzie rozpoczęłam prowadzenie działalności gospodarczej. Forma opodatkowania - zasady ogólne, KPiR, jestem VAT-owcem (skala podatkowa). W lutym otwieram kawiarnię i dopiero wtedy zacznę zarabiać, a do tego czasu będę jedynie ponosiła koszty. Jako, że jest to pierwsza prowadzona przeze ...

  • Ulka

    Dodano 2015-07-29 13:00 przez Ulka

    Ubezpieczenie samochodu wykorzystywanego w działalności firmy a ujęcie w kosztach firmy

    Witam,
    bardzo proszę o informację, jak prawidłowo rozliczyć polisę ubezpieczeniową obejmującą OC, AC i NNW? Czy takie ubezpieczenie mogę wliczyć w koszty działalności gospodarczej, jeżeli nie jestem właścicielem ubezpieczanych samochodów a jedynie leasinguję je od firmy leasingowej? Czy jeżeli mam p...

  • ewka5811

    Dodano 2014-05-07 21:07 przez ewka5811

    Co zmieniło się w odliczaniu kosztów na środki trwałe znajdujące się w firmie z oświadczenia?

    PODOBNO OD TEGO ROKU zmieniło się dużo. Ja działam od kwietnia i przekazałam auto ciężarowe na oświadczenie. Czy mogę z tego tytułu zaliczać w koszta naprawy i opłaty związane z autem?
    Pozdrawiam,
    Ewka

  • konto usunięte

    Dodano 2013-12-20 21:25 przez konto usunięte

    Działalność, samochód prywatny, ryczałt, ewidencja, kilometrówka

    Prowadzę działalność w mieście > 500000 mieszkańców. Czy mogę sobie przyznać ryczałt 700 km? Czy każdego dnia muszę opisywać trasę (jest to często do 7 miejsc na terenie miasta)? Po przejechaniu 700 km mam faktury na paliwo za 400 zł, a ryczałt wynosi 585,06 zł.
    Którą wartość mogę wpisać jako koszt ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania