eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyKomputer & InternetInternet / Hosting / Domeny › Pozycjonowanie i linki sponsorowane


2013-07-22 13:30 autor: konto usunięte

3 853 odsłon

Pozycjonowanie i linki sponsorowane

Co lepiej wybrać: pozycjonowanie czy linki sponsorowane?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-07-22 13:30 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Podejmując promocję swojej firmy w sieci, można zdecydować się na pozycjonowanie strony www, kampanię linków sponsorowanych lub wybrać obie formy reklamy. Aby w krótkim czasie wypromować nową markę lub taką, która generuje zyski jedynie sezonowo, warto pomyśleć o linkach sponsorowanych. Co jeszcze powinno się o nich wiedzieć?

    Linki sponsorowane to forma reklamy skierowana do osób poszukujących informacji związanych z ofertą firmy. Wyświetla się ona nad wynikami wyszukiwania lub obok nich. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tej formy promocji z pozycjonowaniem strony www. Jeżeli, np. ze względu na koszty, przedsiębiorca musi wybrać tylko jedną z tych metod, powinien zastanowić się, czy chce uzyskać efekty "od zaraz" czy woli poczekać na nie dłużej. Warto też, aby zaplanował ilość środków, które zamierza przeznaczyć na ten cel.

    Szybka promocja

    Kampania przeprowadzona w Google AdWords (linki sponsorowane) jest bardziej skuteczna od pozycjonowania w przypadku prowadzenia szybkich działań w Internecie i uzyskania natychmiastowych efektów. Dlaczego tak się dzieje?

    - W przypadku AdWords promocja firmy rozpoczyna się wraz z dniem uruchomienia kampanii, natomiast pozycjonowanie przynosi pożądane rezultaty w znacznie dłuższej perspektywie czasu - wyjaśnia Łukasz Górski, starszy specjalista ds. reklamy internetowej w firmie Procreate. - Kampania linków sponsorowanych jest więc korzystniejsza z punktu widzenia przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczął działalność bądź też nie dysponuje dużym budżetem na ten cel.

    Decydując się na przeprowadzenie kampanii reklamowej, wystarczy utworzyć konto w specjalnym systemie, tj. Google AdWords. Można zrobić to samodzielnie, jednak warto skorzystać z porady specjalistów, którzy pomogą dobrać określone słowa kluczowe do danej branży, w której funkcjonuje firma.

    - Na kampanię linków sponsorowanych powinny zwrócić szczególną uwagę przedsiębiorstwa usługowe, ponieważ ścisłe doprecyzowanie słów kluczowych w tzw. grupach reklamowych pozwala w ich wypadku na dotarcie do szerokiego grona klientów - dodaje Łukasz Górski.

    Ekonomiczne rozwiązanie

    Przedsiębiorca, który decyduje się na linki sponsorowane ponosi koszty związane z prowadzeniem kampanii i planowanym budżetem. Samo wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce jest jednak darmowe. Opłata w wysokości kilkunastu bądź kilkudziesięciu groszy pobierana jest dopiero wtedy, gdy Internauta kliknie na daną reklamę. To jednak nie wszystkie z zalet tej formy promocji.

    Jak wyjaśnia ekspert z firmy Procreate, prowadzenie kampanii AdWords odbywa się w trybie pre-paid. Oznacza to, że określona i zapłacona przez przedsiębiorcę kwota jest bezpośrednio przekazywana do wyszukiwarki Google. Służy ona jako budżet reklamowy, z którego pobierane są opłaty za kliknięcie. - Linki sponsorowane dają również możliwość ustalenia maksymalnej - dziennej lub miesięcznej - wysokości środków przeznaczonych na kampanie reklamowe. Dzięki temu firma może świadomie zarządzać swoimi wydatkami na promocję w sieci - tłumaczy Łukasz Górski.

    Planując kampanię w sieci warto jednak pamiętać, że nie istnieje minimalna opłata (cena) za kliknięcie. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania, należy jednak sprawdzić konkurencyjność słów kluczowych, która ma wpływ na wysokość tej stawki. Konkurencyjność nie zależy jednak od liczby wyników wyświetlających się dla określonej frazy w wyszukiwarce. Można ją natomiast sprawdzić np. za pomocą funkcjonalności, które są dostępne w programie Google AdWords (narzędzie propozycji słów kluczowych). Dzięki temu zdecydowanie łatwiej określić budżet kampanii reklamowej i korzystać z jej najważniejszych zalet - szybkości i efektywności. Można przyjąć, że przeznaczenie około 400 zł na taką kampanię przełoży się średnio na co najmniej 1000 odwiedzin firmowej strony www. Linki sponsorowane są więc ciekawym rozwiązaniem dla firm, które chcą promować się w sieci.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-08-06 15:51 autor odpowiedzi: ireks

    Do bardzo interesującej odpowiedzi chciałem można dodać, że kliknięcia po 0,4 zł dotyczą tańszych miejsc w sieci reklamowej

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Internet / Hosting / Domeny

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania